In deze eerste aflevering spreek ik met Caro Peirs. Ze is maatschappelijk werkster en schoenenontwerpster en zette onlangs haar merk ‘Tropas’ in de wereld. Caro heeft een duidelijke visie over sociale schoenproductie en duurzaamheid.

caro peirs, tropas, podcast, jouw verhaal digitaal, delphine Van Belleghem

In deze podcast vertelt ze over de weg die ze heeft afgelegd om haar concept & merk uit te werken, over haar aanpak op sociale media en hoe ze daar vooral zichzelf wil zijn. Caro doet duidelijk niet mee aan mainstream mode of mainstream marketing. Maar via trial and error bereikt ze wel degelijk resultaat.

Ik vind dat het mijn taak is om eenheidsworst in consumptiegoederen tegen te gaan.

Caro Peirs, Tropas

Caro kan haar verhaal goed brengen, ze gebruikt 3 duidelijke kapstokken: sociaal verantwoorde productie, duurzaamheid en eigenwijsheid. Ze redt jeans van de afvalberg door er hippe schoenen mee te maken en wil haar klanten – ‘troepen’ – inzetten om een verandering op gang te brengen in de schoenenindustrie.

Luister hier naar de podcast:

Haar sociale media inspiratie haalt ze bij

Mensen die een uitgesproken mening hebben en daarvoor uitkomen, zoals het Belgische merk La Fille d’o.

Het boek dat haar inspireerde in marketing en ondernemerschap is

Profit First van Mike Michalowicz

Je kan Caro Peirs en Tropas volgen via

Mijn sociale media posts zorgen niet altijd voor sales, maar ze tonen wel de identiteit en het verhaal van het merk.

Caro Peirs, Tropas
Geen mainstream mode en marketing

Bedankt voor het gesprek, Caro!

Wat vond je van deze aflevering?

Laat hieronder een reactie achter of schrijf een review op Apple Podcasts, op die manier vinden nog meer mensen deze podcast terug.

Dankjewel!


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *